Oreo, bekend van de koekjes, heeft betrekkingen aangeknoopt met LHBT-groepen. De NLPC, een non-profit waakhond, beschrijft hoe Oreo kleurige verpakkingen maakt, LHBT leesmateriaal promoot en berichten verzendt via X met de oproep de LHBT-gemeenschap te steunen.
The Christian Post schrijft dat aandeelhouders van het moederbedrijf Mondelez in mei een voorstel willen indienen waarin ze oproepen om zich terug te trekken uit zaken die een risico vormen voor de bedrijfsresultaten. Zij zijn waarschijnlijk bang voor een boycot zoals o.a. Bud Light meemaakt.
Trump riep zijn achterban er dinsdag (06-02) toe op om Bud Light een tweede kans te geven. Volgens hem was de promotie-actie met transgender Dylan Mulvaney “een vergissing van epische proporties”, waarvoor “een zeer hoge prijs werd betaald”. Toch is Bud Light naar zijn mening “geen Woke-bedrijf”. Bud Light kondigde tegelijkertijd aan dat het bedrijf gastheer zal zijn voor een inzamelingsactie voor de Trump-campagne. Dit duidt erop dat financiële belangen de doorslag geven.