Woke-videogames floppen

Leestijd: < 1 minuut

Buiten de christelijke wereld wordt de afkeer van alles wat ‘woke’ is, ook steeds zichtbaarder. The Daily Wire schrijft hierover naar aanleiding van de lancering van drie nieuwe videogames.

Sony presenteerde op 23 augustus het spel Concord. In het spel zijn bijzondere DEI-personages te zien. Dit zijn figuren die Diversiteit, Gelijkheid en Inclusiviteit moeten uitbeelden. Ruim een week na de lancering kwam het bericht dat de game op 6 september stopgezet wordt. Op het hoogtepunt waren er bijna 700 mensen in het spel.

Een paar dagen voor Concord bracht Red Thread Games het spel Dustborn uit. Ze benadrukten dat ze met deze game wilden bouwen aan een inclusieve samenleving, waarin iedereen erbij hoort. De mogelijkheid om mensen te annuleren of te pesten en mensen ‘racist’ te noemen, duiden juist op het tegenovergestelde. Bij het debuut waren er 83 spelers in de game.

China bracht op 19 augustus het spel “Black Myth: Wukong” uit. De makers hebben bewust alle politiek, geweld, naaktheid, feministische propaganda en andere content die negatieve discussies oproept uit het spel weggehouden. In 3 dagen tijd werd het spel 10 miljoen keer verkocht.

We raden onze lezers overigens af om hun tijd door te brengen in de schijnwereld van (vaak gewelddadige) videogames.

Meer buitenlands nieuws

Australisch onderzoek onder de loep

De Amerikaanse onderzoeker Dr. Johanna Olson-Kennedy heeft negatieve onderzoeksuitkomsten over puberteitsremmers achtergehouden, meldden we vorige maand. Deze ervaring maakte een groep van 31 Australische artsen